اخویان،مهدی(تابستان1396). بررسی دلایل بازتولید نقاشی دیواریهای بقاع نقشین منطقه گیلان. ، نگره،42،71-81
اصلاح عربانی، ابراهیم(1374). کتاب گیلان. تهران: انتشارات گروه پژوهشگران ایران
افشاری، مرتضی(پاییز1386). ویژگیهای شمایل نگاری در نقاشی پشتشیشه. نگره،4، 29-60
افضلطوسی, مانی، عفتالسادات, نسیم(زمستان1391). سنگابهای اصفهان، هنر قدسی شیعه. باغ نظر, 27(10), 49-60
افضل طوسی، عفت السادات و مهاجری، مهدیس(بهار و تابستان1400). خوانش بیشمتنی از جایگاه حیوانات در نگارههای نبرد رخش وشیر در قرن جهاردهم هجری. نگارینه هنر اسلامی،21 (8)،51-36
چلیپا،کاظم و رجبی، علی(1385). حسن اسمعیل زاده نقاش مکتب قهوهخانهای. تهران: نظر
چندلر، دانیل (1387). مبانی نشانهشناسی. ترجمه مهدی پارسا، تهران: سوره مهر
چیت ساز،شقایق و ندایی فرد، احمد و نامورمطلق، بهمن (پاییز1398). خوانش بیشمتنی نقش مایۀ انار در زیورآالت ایرانی. باغ نظر، سال شانزدهم، شماره 77، 34 تا58
حسن زاده, حسام و نامور مطلق، بهمن (بهار1401). بیشمتنیتِ ژنتی بهمثابۀ رویکردی در خوانش متون تصویری (مطالعۀ موردی: لوگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران). رهپویه هنرهنرهای تجسمی, 5(1), 17-25
حکیم، اعظم و نامورمطلق بهمن(پاییز و زمستان 2019). خوانش بیشمتنی نقاشی ژکوند اثر رنه مگریت بر اساس گونه شناسی ژرار ژنت. هنرهای تجسمی و کاربردی، 11(22)، 5-21
رجبی، زینب و پورمند، حسنعلی (پاییز2019). تحلیل نگاره «یوسف و زلیخا» اثر کمالالدین بهزاد بر اساس نظریه ترامتنیت ژرار. کیمیای هنر، 8(32)، 77-95
رئوف، سولماز و نیستانی، جواد و موسوی کوهپر، مهدی (بهار و تابستان1398). نمودهای تعزیه بر روی نقاشیهای دیواری بقعههای گیلان بر اساس دیدگاه پانوفسکی. نشریه علمی – پژوهشی جستارهای تاریخی، سال شماره 1، 1-15
سیف، هادی (1369). نقاشی قهوهخانهای. تهران: اداره امور کل موزههای تهران
شایسته فر، مهناز(تابستان1387). بقاع متبرکه. نشریه کتاب ماه هنر، 117، 6-25
عسگری، فاطمه و اقبالی، پرویز(بهار و تابستان1392). تجلی نمادهای رنگی در آیینه هنر اسلامی. جلوه هنر، شماره9، 43- 62
فلور،ویلم ،چلووسکی، پیتر و اختیار، مریم. نقاشی و نقاشان دوره قاجار، ترجمه یعقوب آژند، تهران،1381
کنگرانی، منیژه(پاییز1398). بازنمایی عکس در تصویرگریهای ابوتراب غفاری در روزنامه شرف با رویکرد بیشمتنی. فرهنگستان هنر، شماره 18 ،35-5
ما هوان، فاطمه(1398). بررسی نگارههای گذر سیاوش از آتشبر اساس نظریه بیشمتنی ژرار ژنت. ادب حماسی،شماره 277، 191-218
میرزایی مهر، علی اصغر. (١٣٨٦) . نقاشیهای بقاع متبرکه در ایران. تهران: فرهنگستان هنر. چاپ اول
نامورمطلق، بهمن. (1386 ). درآمدی بر بینامتنیت. تهران: سخن
نامورمطلق، بهمن.(1391). گونه شناسی بیشمتنی. فصلنامه پژوهشهای ادبی، 9(38)،139-152
نصیری، سمیه.(1388). پایان نامه کارشناسی ارشد: بررسی نمادین ترکیببندی مقامی در نگارگری ایران، دانشگاه الزهرا
نوروزی، نسترن و دادور، ابوالقاسم(زمستان1397). تطبیق زیبایی شناختی دیوارنگاری های مذهبی (واقعه کربلا) بقعه شاه زید و تکیه معاون الملک در تعامل با تعزیه. نگره،87- 103
Alfaro, M. J. M. (1996 December). »Intertextuality: Origins and development of the concept«. Atlantis, 268-285.
Genette, G. (1997). Palimpsests: Literature in the second degree (Vol. 8). U of Nebraska Press
Mirenayat Sayyed Ali, Soofastaei Elaheh. (2015 September). »Gerard Genette and the Categorization of Textual Transcendence« Mediterranean Journal of Social Sciences MCSER Publishing, Rome Italy, v 6, n 5. pp 533- 537, accessDoi:10.5901/miss. 2015.v6n5p533
Park-Finch, H. (2012). Hypertextuality and polyphony in Tom Stoppard's stage plays (Doctoral
dissertation, University of Bristol)
Sacerdoti, Y. (2019 Mar). »A Transtextual Hermeneutic Journey: Horst Rosenthal's Mickey au camp de Gurs (1942) «European Comic Art, 12(1), 21-40.