- برایان، مگی (1372). فلاسفۀ بزرگ. عزتالله فولادوند. تهران: خوارزمی.
- حافظ، شمسالدین محمد (1387). دیوان حافظ. تهران: زرین و سیمین.
- خالقی دامغانی، احمد (1385). قدرت، زبان، زندگی روزمره در گفتمان فلسفی-سیاسی معاصر. ج 2. تهران: گام نو.
- ذوالفقاری، حسن (1384). داستانهای امثال. چ 1. تهران: مازیار.
- شعیری، حمیدرضا (1391).. نشانه-معناشناسی دیداری. چ 1. تهران: سخن.
- لیوتار، ژان-فرانسوا (1375). پدیدهشناسی. عبدالکریم رشیدیان ج 1. تهران: نشر نی.
- ویتگنشتاین، لودویگ (1380). پژوهشهای فلسفی. فریدون فاطمی. تهران: مرکز.
- Austin, John Langshaw (1970). Quand dire, c’est faire. Paris: Seuil.
- Beaudoin, Simon (2011). Pratique du langage et idéal d’authenticité. Montréal, Liber.
- Clark H., Herbert (1996). Using Language. Cambridge: CUP.
- Coquet, Jean-Claude (2007). Phusis et Logos une phénoménologie du langage. Paris: PUV.
- Fontanille, Jacques (2007). "Sémiotique et éthique".
Actes semiotipues. no 110. Disponible sur :
http://epublications.unilim.fr/revues/as/2445.
- Goffman, Erving (1974). Les rites d’interaction. Paris: Minuit.
- Heidegger, Martin (1927). Etre et temps.ed. F. Vezin (1986). Paris: Gallimard.
- Kerbrat-Orecchioni, Catherine (2011). Le discours en interaction. Paris: Armand Colin.
- Lévi-Strauss, Claude (1950). "Introduction à l’œuvre de Mauss". ed. M. Mauss. Sociologie et anthropologie. Paris: PUF.
Tarasti Eero (2009). Fondements de la sémiotique existentielle. Jean-Laurent Csinidis. Paris: L’Harmattan