ــــــــ ( 1380). نخلگردانی، نمایش تمثیلی از جاودانگی حیات شهیدان. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
-جانباللهی، محمدسعید (1391). نخل و نخلگردانی در میبد .http://www.anthropology.ir/node/1588 (بازیابی، 5 دی 1391).
-خوانساری ابیانه، زینالعابدین (1378). ابیانه و فرهنگ مردم آن. تهران: گنجینه هنر.
- زارعزاده، فهیمه (1388). تعامل و همکاری مشترک میان مخاطبان و آفرینندگان نخل ماتم. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه الزهرا.
-کاظمی، سمیه (1391). بررسی انسانشناختی هنرهای تزیینی در مناسک نخلگردانی روستای ابیانه. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه هنر اصفهان.
-مقدم، مازیار (1383). مراسم سنتی روستای نوا (از روستاهای شهر آمل). پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشکدة علوماجتماعی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی. تهران: واحد تهران مرکزی.
- نظری داشلیبرون، زلیخا و دیگران (1384). مردمشناسی روستای ابیانه. تهران: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، پژوهشکدۀ مردمشناسی.
- وفاییشاهی، حمید (1383). ویژگی عناصر بصری و نمادهای نخل. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه شاهد.
-Arnold, Ken (2006). Cabinets for the Curious: Looking Back at Early English Museums. Aldershot, England: Ashgate.
-Barnard, Alan and Jonathan Spencer (2002)."Thick Description". ed. J. S. Barnard Alan. Encyclopedia of Social and Cultural Anthropology. London and New York: Routledge. P. 933.
-Coleman, Elizabeth Burns (2005). "Aesthetics as a Cross-Cultural Concept".
Literature and Aesthetics. no. 15. Pp. 57-77.
-Coote, Jeremy and Anthony Shelton (1992). "Introduction". eds. Jeremy Coote and Anthony Shelton. Anthropology , Art and Aesthetics. Oxford: Clarendon Press.Pp 1-14.
-Coote, J. )1992(. "Marvels of Everyday Vision: The Anthropology of Aesthetics and the Cattle-Keeping Nilotes". eds. J. Coote and A. Shelton. Anthropology, Art, and Aesthetics. Oxford: Clarendon Press. PP 245-273.
-Chelkowski, Peter (2005). "Art for Twenty-Four Hours". eds. Doris Behrens -Abouseif and Stephen Vernoit. Islamic Art in the 19th Century: Tradition, Innovation, and Eclecticism. Netherland: Bill Academic Publishers, Martinus Nijhoff Publishers and VSP. Pp 409-433.
- Geertz, C. (1973). "Thick Description: Toward an Interpretive Theory of Culture". ed. C. Geertz. The Interpretation of Cultures: Selected Essays. New York: Basic Books, Inc. Pp 3-30.
ــــــــ (1983). Local Knowledge. New York: Basic Books.
-Gell, Alfred (1998). Art and Agency, an Anthropological Theory. Oxford: Clarendon Press.
-Hammersly, Martin and Paul Atkinson (2007). Ethnography, Principles in Practice.3. London and New York: Routledge.
- Kapferer, Bruce and Angela Hobart (2005). "Introduction, Aesthetics in Performance, The Aesthetics of Symbolic Construction and Experience". Angela Hobart and Bruce Kapferer . Aesthetics in Performance, Formation of Symbolic Construction and Experience. New York: Berghahn Books. Pp. 1-22.
-Korom, Frank. J. (2003). Hosay Trinidad: Muḥarram Performances in an Indo-Caribbean Diaspora. Philadelphia, Pensylvania: University of Pensylvania Press.
-Leach, Edmond. R. (1967). "Aesthetics". ed. E.E. Evans Pritchard. The Institutions of Primitive Society. Oxford: Basil Blackwell. Pp. 25-38.
- Morphy, Howard and Morgan Perkins (2006). "The Anthropology of Art: A Reflection on Its History and Contemporary Practice". Howard Morphy and Morgan Perkins. The Anthropology of Art: A Reader. Oxford: Blackwell Publishing. Pp. 1-32.
-Morphy, Howard (1989). "From Dull to Brilliant: The Aesthetics of Spiritual Power among the Yolngu". Man. no. 24(1). Pp. 21-40.
ــــــــ (1992). "Aesthetics in a Cross -Cultural Perspective: Some Reflections on Native American Basketry". JASO. Vol. XXIII. Pp. 1-16.
ــــــــ (2006). "Cultural Aesthetics, a Perspective on Ian Dunlop’s Films of Aboriginal Australia". Visual Anthropology Review. no.21. Pp. 63-79.
-Munn, N. D. (1986). The Fame of Gawa. Durham and London: Duke University Press.
-Murchison, Julian M. (2010). Ethnography Essentials. U.S: Jossey-Bass.